Kurye Şirketleri Nedir? Nasıl Çalışır?

Kurye şirketleri iki farklı taraf arasında ürün teslim ediyorlar - pazarın çoğu, iş istemcileri tarafından ele alınmasına rağmen, örneğin, teslim edilmek istenen hantal veya değerli eBay eşyalarını satabilen bir dizi yerli müşteri var. Pazarı anlamak ve yeni şirketinizin nereye sığacağı, bu sektördeki başarının anahtarıdır. Jamie Lawrence, mevcut seçenekleri ve yapmanız gereken temel kararları tartışır.


Kurye şirketleri iki farklı taraf arasında ürün teslim ediyorlar - pazarın çoğu, iş istemcileri tarafından ele alınmasına rağmen, örneğin, teslim edilmek istenen hantal veya değerli eBay eşyalarını satabilen bir dizi yerli müşteri var. Pazarı anlamak ve yeni şirketinizin nereye sığacağı, bu sektördeki başarının anahtarıdır. Jamie Lawrence, mevcut seçenekleri ve yapmanız gereken kararları tartışır.


Piyasa neye benziyor?
Kurye pazarı, genellikle ürün anlamına gelen elektronik olarak dağıtılamayan ürün ve bilgileri sunar. Bu, geçmiş yıllardan internete gönderdiğimiz şeylerin günde birçok kez yapıldığı önemli bir değişim - ses kayıtları, belgeler - kurye ile gönderildi. Ancak, e-posta ve geniş bant bu kurye servislerini gereksiz hale getirdi.

Dağıtım şirketlerinin çeşitlendirilmesi kurye pazarını da zayıflatmıştır; parsel teslimatı ve palet şirketleri, yan hat olarak kurye hizmetleri sunmakta, genellikle parsel teslimatlarında maliyetleri düşük tutmak için piggybacking yapmaktadırlar.

Bu nedenle, kurye pazarı geçmişten daha kısıtlıdır ve daha fazla rekabet vardır, ancak birçok şirket kârlı kalır.


Hangi hizmetleri sunacaksınız?
Standart olarak aynı gün paket ve önemli belge sunumu gibi temel hizmetler sunmanız olasıdır, ancak hedef pazarınızı artırmak için ek hizmetler sunmak isteyebilirsiniz. Bilimsel örneklerin veya tehlikeli maddelerin teslimi gibi uzmanlık hizmetlerinin çok sıkı kullanım prosedürleri ve mevzuata bağlılık gerektirdiğini aklınızda bulundurun. Bu çok pahalı olabilir, bu nedenle bu rotayı aşmadan önce bir talep olduğundan emin olun.


USP geliştirmek
Pazarda çok fazla rekabet olması durumunda, kurye hizmetleri açıkça işletme sahiplerine hitap eden bir şey söylemelidir. Bir şirket, acil teslimatlar için yararlı olabilecek garantili bir teslim süresi sunabilirken, diğeri değerli malların teslimatına fayda sağlayacak olan kapsamlı bir sigorta sağlayabilir.

Yeni şirketler herhangi bir sektörde dezavantajlı durumdalar - ölçek ekonomileri veya yerleşik müşteri tabanlarından faydalanmıyorlar. Sizi yarışmadan ayıran bir USP bulmak, pazara girmek için önemli bir ilk adımdır, ancak her zaman sizin pazarınıza uygun hale getirilmelidir.


Dağıtım ağı oluşturma
İnternetten önce, İstanbul'da kurye hizmeti vermek istiyorsanız İstanbul'da fiziksel bir yere ve yerel bir araç filosuna ihtiyacınız vardı. Bu, ulusal kapsama sahip birkaç büyük kurye şirketinden ayrı olarak, sınırlı bir operasyon alanına sahip olan yerel firmalar tarafından kurye hizmetlerinin sağlanması anlamına geliyordu.

İnternet bunu değiştirdi - şimdi, kurye şirketleri, piggy desteğiyle kapsayıcılarını (karları paylaşırken) başka bir kurye filosuna sanal olarak genişletebilir. Buna karşılık, şirket diğer kurye şirketleri tarafından kullanılmak üzere kendi filosunu sunuyor. Bunu yaparak, kurye firmalarının daha geniş bir potansiyel müşterileri havuzuna erişimleri yapmakla kalmaz, aynı zamanda daha fazla hizmet sunabilirler. Bahsetmemek gerekirse, gerçekte olduklarından daha büyük görünebilirler, bu da başlangıç ​​ve küçük işletmeler için her zaman bir avantajdır.


Bir filoyu bir araya getirmek
Bir kurye işletmesine başlarken taşıtlar çok önemlidir, ancak yapılması gereken birçok karar vardır. Kaç tane kamyon almalısın? Yeni mi yoksa ikinci el mi almalısın? Enerji verimli olmalı mı?

Bu soruların hepsi, işletmenizin türüne ve iş modelinize bağlıdır. İş dünyası daha karbon bilinçli hale geldikçe, yakıtla uğraşan araçlar daha az ve daha az kabul edilebilir hale gelecektir. Çevre dostu araçlar daha pahalıdır; markanızın çevreyi korumaya yönelik açık bir taahhüt gerektirip gerektirmediğine veya işletmeniz karlı olduğunda geçiş yapıp yapamayacağınıza karar vermeniz gerekir.

Minibüs sayısıyla ilgili olarak, küçük ve işe başlamak için her zaman en iyisi - özellikle kredi üzerinde çok fazla araç satın almak kötü bir hamle. İnternet kurye borsalarından dolayı, küçük bir filo ile başlayabilir ve talep arttıkça daha büyük bir filoya kadar ilerleyebilirsiniz. Araçlarınızı markalı hale getirdiğinizden emin olun - profesyonel bir imajı korumanıza yardımcı olur ve aslında ücretsiz bir reklamdır.


Rekabetçi kalmak
İnternet siteleri kapsama alanını genişletmenize izin verirken, aynı zamanda sektörü de çok rekabetçi hale getirmiştir. Şirketler, en düşük fiyatı bulana kadar ve çeşitli şirketlerde arama yapabilirler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar